כל פרויקט בנייה מצריך מהיזם או מבעלי הנכס להציג בפני הרשויות המקומיות נתונים רבים, תכנון מדוקדק לקבלת אישור והיתר בנייה ועוד פרמטרים רבים אחרים על מנת שהפרויקט יתקדם בצורה עקבית ללא תקלות. כחלק מתכנון ובנייה חדשה ישנו חובת התכנון על מגיש הבקשה למקם חניות מסודרות בשטח המבנה המאפשרות לדיירי המבנה לחנות את רכבם. בשונה משנים עברו, שבהן לא הייתה בקשה למיקום חניות ואנשים פשוט היו מחנים את רכבם ברחוב, היום לכל מבנה ולכל שימוש מבנה ישנן הגדרות בחוק המחייבות תכנון חניות. לעיתים ישנן מגבלות ותנאי השטח אינם מאפשרים תכנון חניות על פני השטח או במישור הרחוב, וכאן נכנס תפקידו של יועץ תנועה תכנון חניות תת קרקעי למתן פתרון חניות לשטח המבנה.
יועץ תנועה הינו אחד מאנשי המקצוע בתהליך תכנון פרויקט שצריך לראות את התמונה המרחבית הגדולה ביותר. ישנם פרויקטים שעל יועץ התנועה לתכנן לא רק את דרכי הגישה לחניות המבנה או תכנונן של חניות נכים בהתאם לייעודו של המבנה. בהרבה מקרים נדרש יועץ התנועה לתכנן את דרכי הגישה המרחביים באזור, בין אם זה כולל את התייחסות להולכי הרגל שמשתמשים בדרך, מכוניות, רוכבי אופניים, משאיות פינוי אשפה ועוד. יועץ תנועה מקצועי ומנוסה יעניק לכם את המענה לכל הדרכים האפשריות סביב המסנה שלכם ויאפשר לכם תכנון ראוי ואיכותי שישרת את הצרכים שלכם במבנה המתוכנן.
מיהו יועץ תנועה ומה תפקידו?
יועץ תנועה אחראי על מתן פתרונות בכל מה שנוגע לסביבת הפרויקט ודרכי הגישה אליו וממנו. על יועץ התנועה להתייחס לכל הגורמים המרכזיים הקיימים באזור וגם לתכנן דרכי גישה חדשות במקרה הצורך. למשל במקרה של תכנון מבנה על רחוב בעל תחנת אוטובוס, על יועץ התנועה לתכנן את הדרכים בהתחשב במיקום תחנת האוטובוס הקיימת, שינוי דרכי הגישה הקיימות במקרה הצורך והתאמה מול הרשויות המקומיות, תכנון של מדרכות בעבור הולכי הדרך כולל התייחסות לגישה לתחנת האוטובוס הקיימת ובמקרים מסוימים אף שינוי מיקומה של התחנה הקיימת למיקום בטוח יותר במקרה הצורך ותחת כל האישורים הנדרשים.
בנוסף לכך, ישנם לא מעט מקרים בהם מתוכננים פרויקטים שהשטח מצומצם או שהם פרויקטים רחבי ידיים ומצריכים תכנון חניות רבות. למשל תכנון של קניון, במקרים כאלו על יועץ תנועה תכנון חניות תת קרקעי הם הפתרון האופטימלי. ישנה אפשרות לתכנן מספר חניות רב ואפשרות של מבקרים רבים לחנות את רכבם תחת הקניון ולקבל גישה נוחה ומהירה לתוך הקניון עצמו. זהו מקרה מוכר שכולנו חווים בקניונים רבים ברחבי הארץ. לאחר תכנון מספר המבקרים במקום בדגש על המספר המרבי למבקרים יועץ התנועה מתכנן את מספר מקומות החנייה על פי דרישות החוק כולל תכנון חניות נכים, חניות עם עגלות תינוק ועמדות פריקה וטעינה.
יועץ תנועה תכנון חניות תת קרקעי הינו תכנון מדויק ובעל חשיבות רבה, על היועץ לתכנן את השיפועים הנכונים לירידת הרכב לקומה הבאה, חישובי העיקולים בכניסה לחניון והיציאה ממנו, מיקום לתחנות תשלום, האם החניון כולל נורות התראה לחנייה פנויה ועוד. התכנון הינו מורכב ודורש זמן ולכן מומלץ לפנות ליועץ תנועה תכנון חניות תת קרקעי עוד בתחילת הפרויקט.